تصاویر متن دادنامه دادگاه انقلاب بر علیه چهار فعال مدنی محکوم شده

تصاویر زیر متن دادنامه چهار فعال مدنی امید علی شناس، آتنا دائمی، ئاسو رستمی و علی نوری است که طی یک دادنامه مشترک جمعا به ۳۸ سال زندان محکوم شدند.

به اعتقاد گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، انتشار این دادنامه می تواند محک خوبی برای میزان حقوقی و قانونی بودن احکام سنگین صادره بر علیه این فعالین مدنی باشد.

مخالفت با اعدام، دفاع از حق تحصیل بهاییان، همدردی با خانواده های زندانی سیاسی، حمایت از مردم کوبانی، محکوم دانستن اعدام های دسته جمعی دهه شصت، اعتراض به مفاسد اقتصادی بخشی از دلایلی است که این احکام را علیه این فعالین مدنی توجیه کرده است.

به گفته یکی از مشاورین حقوقی هرانا، صرف نظر از دلایل ورود این اتهامات که می تواند هر ناظری را به موافقت و همدردی با این متهمین وادار کند، اغتشاش در متن دادنامه و اشتباهات حقوقی فاحش، ضعف آگاهی حقوقی و عدم اطلاع قاضی را حداقل به قوانین نشان می دهد.

یک کارشناس حقوقی هرانا، با اشاره به اشتباهات فاحش حقوقی در دادنامه گفت: “از جمله مطابق آنچه در دادنامه آمده است، امید علی شناس و آتنا دائمی به استناد ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به هفت سال حبس محکوم شده اند، در حالی که اشد مجازات در این ماده پنج سال است و خیلی عجیب است که یک قاضی با سابقه ای مثل مقیسه در تمام این سال ها این موضوع را نمی دانسته یا در تمام مراحل تنظیم دادنامه متوجه چنین اشتباهی نشده باشد.”

در بخشی از این دادنامه نیز از ریحانه جباری با عنوان “معدوم نفاق” و از زندانی سیاسی ارژنگ داودی که در حال تحمل حبس در زندان رجایی شهر کرج است با عنوان “منافق معدوم” یاد شده است.

لازم به یادآوری است محمدحسین دائمی، پدر آتنا دائمی نیز دیگر محکوم شده این دادنامه به جرم نگهداری ادوات و تجهیزات دریافت ماهواره است.

4 thoughts on “تصاویر متن دادنامه دادگاه انقلاب بر علیه چهار فعال مدنی محکوم شده

  • 26/12/2020 در t 07:41
    Permalink

    скачать бесплатно сайт гидра являет собой маркет, что рассчитан для дилеров серых покупок и сервисов. Аналогичную услугу воспрещено купить в рядовом интернет-магазине, поскольку это противоправно.

  • 07/01/2021 در t 04:41
    Permalink

    site hydraruzxpnew4af ink гидра сайт представляет собой портал, который создан для дилеров незаконных вещей и сервисов. Такого типа услугу воспрещено купить в обыкновенном интернет-магазине, потому что это противоправно.

  • 03/02/2021 در t 03:41
    Permalink

    gidrasajt4af.com похожа на портал, что создан для дилеров незаконных покупок и спецуслуг. Такую услугу воспрещено взять в нормальном магазине, поскольку это нелегально.

  • بازپینگ: fetish escort madrid

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.