بازداشت دانشجویان در ایران ادامه دارد / احراز هویت یکی از کشته شدگان اخیر

گزارش های منابع حقوق بشری از داخل ایران حاکی از آن است که طی سه روز گذشته هشت تن از فعالان دانشجویی و فرهنگی در شهرهای تهران، کرج، مشهد، شیراز و رشت بازداشت شده اند. همچنین هویت یکی از کشته شدگان حوادث 25 بهمن ماه مشخص شد.

بر اساس گزارش ها، دو دانشجو بنامهای محمدرضا فرید لنگرودی و پیمان وحیدی، و همچنین سه دانشجوی دانشگاه آزاد به نامهای فرشاد زینعلی، مهشید توکلی و هادی آزادمنش راد، و همزمان شهریار فرمانی و امین نخستین از  فعالان دانشجویی دانشگاه شیراز بازداشت شده اند.

 

از وضعیت بازداشت شدگان و محل نگهداری آنان گزارشی مخابره نشده است، اما گروه زیادی از خانواده های بازداشت شدگان در مقابل زندان اوین و همچنین دادگاه انقلاب تجمع کرده اند، که مورد یورش و اهانت ماموران ضد شورش قرار گرفته اند.

 

همچنین، گزارش شده، محمد مختاری، یکی از مجروحین اعتراضات مردمی روز ۲۵ بهمن ماه در تهران است که گفته می شود بر اثر شدت جراحات وارده ظهر امروز سه شنبه، در بیمارستان فوت کرده است.
بر اساس گزارش این ارگان، محمد مختاری، فرزند اسماعیل و ۲۲ ساله، بر اثر شلیک مستقیم گلوله نیروهای امنیتی از سوی ناحیه “کتف” مضروب شده بود.
وی در خیابان رودکی(پنجاه متر مانده به خیابان توحید) و به ضرب گلولهٔ مستقیم ماموران موتور سوار نیروی انتظامی و به وسیلهٔ کلت کمری مجروح شد و حاضران در صحنه شدت جراحات وی را در حد مرگ نمی دانستند چرا که وی تا مدتی با پای خودش نیز حرکت می نموده است.

Image result for ‫محمد مختاری  کشته  25 بهمن   89   گلوله‬‎
به نظر می رسد وی به علت عدم رسیدگی به موقع پزشکی جان باخته باشد چرا که براثر شلیک گلوله به کتفش خون زیادی از بدن وی خارج شده بود تاجایی که شاهدان عینی تمامی لباس های وی را غرق در خون توصیف نموده اند.

 

62 thoughts on “بازداشت دانشجویان در ایران ادامه دارد / احراز هویت یکی از کشته شدگان اخیر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.