بی خبری از وضعیت علی رضایی، فعال مدنی

از علی رضایی فعال مدنی، که صبح روز چهار شنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ در فرودگاه مهرآباد تهران توسط مأموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد همچنان هیچگونه اطلاعی در دست نیست.

یکی از نزدیکان علی رضایی به گزارشگر هرانا گفت؛ «تلاش‌های همسر و وکیل ایشان آقای جعفر افشارنیا جهت کسب اطلاع از سرنوشت یا هر گونه ملاقاتی با وی بی‌نتیجه بوده و در هر بار مراجعه به دادسرای مقدس اوین با درهای بسته روبه رو می‌شوند. همین موضوع با توجه به اینکه وی در سلول انفرادی به سر می‌برد باعث نگرانی همسر و مادر علی رضایی نسبت به سلامتی وی شده است.»

این منبع مطلع افزود: «با وجود پیگیریهای روزانهٔ وکیل، بعد از گذشت ۲۰ روز، هنوز قرار بازداشت به وکیل ابلاغ نشده و عملا به ایشان اجازه هیچ گونه پیگیری قانونی جهت بررسی وضعیت پرونده علی رضایی را نمی‌دهند.»

این منبع نزدیک به آقای رضایی در پایان گفت: “علی رضایی از فعالین میانه رو آذربایجان بوده و فعالیتهای او در چارچوب قانون اساسی و کنواسیونهای بین المللی و عمدتا درباره حق تحصیل به زبان مادری، احیای دریاچه ارومیه و نابرابریهای اقتصادی و فرهنگی اقوام مختلف در ایران است. لذا دستگیری وی خلاف قانون اساسی و کنوانسیون‌های حقوق بشری بین المللی می‌باشد. دستگیری و شرایط بازداشت او به هیچ وجه برای ما قابل توجیه نیست، در کجای قانون به مسئولین اجازه داده می‌شود که یک فعال مدنی را در سلول انفرادی نگه داشته و از حق داشتن وکیل محروم کنند.”

گفتنی است؛ علی رضایی سابقه کار مطبوعاتی با هفته نامه یارپاق، ماهنامه دیلماج و برخی از نشریات آذری- فارسی را داشته است.  بازداشت او موجی از اعتراضات فعالان مدنی را برانگیخته است.

182 thoughts on “بی خبری از وضعیت علی رضایی، فعال مدنی

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.