گزارشى از وضعیت شهرام احمدى در هفتمین سال حبس

شهرام احمدى زندانى اهل سنت محکوم به اعدام، در آستانه هفتمین سال حبس خود در زندان رجایى شهر کرج شرایط جسمى و روحى دشوارى را تجربه مى کند.

شهرام احمدى که به دلیل اصابت گلوله در زمان بازداشت دچار مشکلاتى از ناحیه کلیه و روده شده است، تاکنون از درمان مناسب در زندان و خارج زندان محروم بوده است،

شهرام احمدى، در ۶ اردیبهشت سال ١٣٨٨ بازداشت و بعد از ٣٣ ماه انفرادى به بند ٣۵٠ اوین و سپس به زندان رجایى شهر کرج منتقل شد، وى به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده است، برادر کوچک تر وى به نام بهرام احمدى نیز بازداشت و در هفتم دى ماه ١٣٩٠ در زندان قزل حصار کرج به همراه پنج زندانى دیگر به دار آویخته شد.

خانواده این زندانى ساکن سنندج مى باشند و به دلیل بعد مسافت امکان ملاقات هاى هفتگى نیز از آنها سلب شده است و شهرام احمدى طى مدت شش سال حبس به جز موارد معدود از ملاقات با خانواده نیز عملا محروم بوده است.

اگرچه اطلاع رسانى و شفاف سازى رسمى در پرونده هایى نظیر شهرام احمدى از سوى قوه قضاییه و وکلاى آنان صورت نگرفته است و مقامات قضایى به طور کلى اتهامات آنها را محاربه به دلیل تحرکات مسلحانه ناشى از تفکرات سلفى عنوان کرده اند، ولى این زندانیان و اطرافیان، این اتهامات را رد مى کنند و صرف فعالیت هاى تبلیغى اهل سنت را دلیل صدور چنین احکامى مى دانند.

14 thoughts on “گزارشى از وضعیت شهرام احمدى در هفتمین سال حبس

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.