محرومیت از تدریس یک استاد با فشار حراست دانشگاه

زکریا قادری، استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد کرمانشاه -علوم و تحقیقات-، به دلایل “غیرعلمی” و با فشار حراست دانشگاه، از ادامه تدریس در این دانشگاه محروم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دکتر زکریا قادری، دلیل محرومیت از تحصیلش  را مباحثات مطرح شده در کلاس ها و مقالات منتشره از وی عنوان کرده است.

آقای قادری در این باره نوشته است: “اواسط ترم مدیر گروه گفت که از بالا به من فشار اوردند که نه تنها ترم های بعد، هیچ واحدی به من تعلق نگیرد بلکه همین ترم جاری هم واحدهای شما را پس گرفته و به همکارهای دیگر تحویل دهند. گفتند که بارها از طرف حراست، ریاست دانشگاه و دانشکده و معاون آموزشی به من(مدیرگروه) اطلاع رسانی کرده اند که واحدهای تدریسی شما پس گرفته شود و عذر شما را خواستند.”

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گزینش های غیرعلمی و ایدئولوژیک و دخالت نهادهای غیر علمی در امر جذب اساتید در دانشگاه های ایران، یکی از مهم ترین موارد نقض حقوق و آزادی های آکادمیک بوده است، چندی پیش نیز قاسم اکسیری، استاد فیزیک دانشگاه خواجه نصیر، به دلیل “داشتن صدای نازک و زنانه”، از تدریس در این دانشگاه محروم شده بود.

138 thoughts on “محرومیت از تدریس یک استاد با فشار حراست دانشگاه

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.