بازداشت و وضعیت نامعلوم پنج تن از فعالین مدنی و تجمع کنندگان تهران

بعد از پایان یک تجمع اعتراضی در مقابل زندان اوین، روز گذشته چهار تن از معترضین توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدەاند. همچنین خبرها حکایت از بازدشت دو مدیر سایت رادیو جوان و مجرم شناخته شدن روزنامه داخلی روزان است.

به گزارش دیده بان حقوق بشر ایران، علیرضا (روح الله) عامری، جواد سیاحی، فرید خضیری و علی زرگان، چهار وبلاگ نویس و فعال اینترنتی، پس از پایان تجمع اعتراضی روز شنبه ۱۸ مهر ماه ۹۴ در مقابل زندان اوین توسط ماموران امنیتی لباس شخصی در حوالی زندان اوین متوقف و با اعمال خشونت بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شده اند.

بازداشتی های مقابل اوبن

این افراد بعد از شرکت در تجمع اعتراضی مقابل زندان اوین که همراه با دهها تن از فعالان و معترضان صورت گرفت، در حوالی زندان اوین توسط یک دستگاه خودروی ون متوقف و با خشونت بازداشت شدند.

evin5

همچنین گزارش رسیده است که منزل علی زرگان، که از کارکنان یکی از کتابفروشی های تهران می باشد، تفتیش شده و برخی اسناد و کتب و کامپیوتر شخصی وی ضبط شده است.

جواد سیاحی نیز وبلاگ نویس و دارنده بلاگ «خیزش» بود که وبلاگ وی اخیرا از دسترس خارج شده است، همچنین گفته شده است که علیرضا (وح الله) عامری یکی دیگر از بازداشت شدگان پیش از این و در جریان اعتراضات سال ۱۳۸۸ مدتی بازداشت شده بود.

هنوز از وضعیت، سرنوشت و محل نگهداری این فعالین خبری منتشر نشده است.

محمد کریمی، دیگر فعال مدنی و از تجمع کنندگان اعتراضی تهران نیز – که روز سه شنبه ۱۳ مهرماه بازداشت شده بود- به زندان اوین منتقل گردیده، اما وضعیت مشخصی ندارد.
آقای کریمی از جمله مشارکت کنندگان فعال در تجمعات مدنی و مسالمت آمیز تهران از جمله تجمعات مقابل کانون وکلای دادگستری بوده است.

 

بازداشت ها ادامه دارد

همچنین عصر دیروز دو تن از ادمین‌های اصلی سایت “رادیو جوان” در تهران بازداشت شدند.

رییس پلیس امنیت فضای مجازی، ضمن تایید دستگیری ادمین‌های سایت “رادیو جوان” در ایران، از توضیح بیشتر خودداری کرده است.

به گزارش روزنامه اعتماد، بخش فرهنگی وزارت اطلاعات، بیست و شش نفر از خوانندگان و موسیقیدانان شناخته شده ایرانی را به دلیل پخش کلیپ های آثارشان در شبکه ماهواره ای رادیو جوان و همچنین برخی رفتارها در کنسرت های خارج از ایران ممنوع الفعالیت اعلام نموده است.

از سویی در ادامه تعطیل سازی رسانه های داخلی، دادگاه مطبوعات ایران، روزنامه اصلاح‌طلب روزان را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، نقل مطالب گروه‌های منحرف و خلاف موازین اسلامی مجرم شناخته است.

گفته می‌شود دلیل توقیف این روزنامه انتشار ویژه‌نامه‌ای در یادبود آیت‌الله حسین علی منتظری در سال ۹۳ بوده است.

40 thoughts on “بازداشت و وضعیت نامعلوم پنج تن از فعالین مدنی و تجمع کنندگان تهران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.