صدور شش ماه حبس برای یک فعال مدنی در آستارا / سند

جعفر رستمی راد، فعال مدنی، در شهر آستارا به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جعفر رستمی راد، فعال مدنی از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان آستارا به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بنا به همین گزارش دادنامه ای که امروز به دست جعفر رستمی راد رسیده است اتهام وی را تخریب اموال دولتی (تابلوی منصوب در جاده) عنوان کرده است.

جعفر رستمی راد ساعت ۹ صبح ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ شمسی توسط اداره اطلاعات مرزبانی شهرستان آستارا دستگیر و پس از بازجویی های ابتدایی به دادگاه این شهر انتقال داده شد. پس از آن جعفر رستمی راد به قید کفالت از زندان مرکزی آستارا آزاد شد.

لازم به ذکر است که جعفر رستمی راد در بهمن سال ۹۳ در شعبه ۱۰۴ عمومی و جزایی تبریز به همراه ۱۸ نفر دیگر از بازداشت شدگان بازی تراکتورسازی و الجزیره را به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق «هیاهو و جنجال و انجام حرکات غیر متعارف در استادیوم ورزشی یادگار امام» به ۳ ماه و یک روز و۳۰ ضربه شلاق که به مدت دو سال تعلیق شده است محکوم شده بود. همچنین این فعال مدنی در تابستان سال ۹۳ به دلیل شرکت در مراسم سالیانه ساوالان به همراه چند نفر دیگر از فعالان مدنی بازداشت و پس از چند روز با قرار وثیقه آزاد گردید.

جعفر رستمی راد ۲۷ سال دارد و فارغ التحصیل رشته ریاضی از دانشگاه محقق اردبیلی و هم اکنون دانشجوی رشته مهندسی صنایع در دانشگاه پیام نور اردبیل می باشد.

jafar rostami rad

34 thoughts on “صدور شش ماه حبس برای یک فعال مدنی در آستارا / سند

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.