مقامات ارشد قضایی ایران خبر دادند؛ صدور حکم اعدام برای دکتر جلالی؛ ارجاع پرونده متهمان به جاسوسی به دادسرای امنیت

با گذشت چندی از اعلام حکم اعدام یک ایرانی پزشک مقیم سوئد در تهران، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ادعاهای جدیدی علیه او مطرح و اعلام کرد او به اتهام «دادن اطلاعات به خارج از کشور»، محکوم به اعدام شده است. همزمان اعلام شد که با گذشت ماهها از بازداشت چند متهم به جاسوسی در تهران و اصفهان، دادستان کل جمهوری اسلامی پرونده این افراد را کماکان در حال بررسی در  دادسرای امنیت ذکر کرده است.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، با بیان اتهامات جدید علیه دکتر جلالی گفت: «این فرد (احمدرضا جلالی) که اردیبهشت سال 95 بازداشت شده، پیش از آن دیدارهای متعددی با ماموران موساد داشته و در ازای دریافت پول و اقامت سوئد، اطلاعات حساسی درباره ایران به آنها داده است.»

 

احمدرضا جلالی، پژوهشگر و پزشک ایرانی مقیم سوئد با اتهامات امنیتی از اردیبهشت ماه سال گذشته (1395) در بازداشت به سر می برد. در گزارش‌ها آمده بود که آقای جلالی هرسال چندین بار به دعوت مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ایران به این کشور سفر می‌کرده و هیچ وقت با مشکلی روبرو نبوده است. آخرین بار او در اردبیهشت ماه 1395 به قصد شرکت در یک کنفرانس علمی به ایران رفت که بازداشت و روانه زندان اوین ‌شد. اتهام این پزشک، “جاسوسی” عنوان شده است.


بی خبری از وضعیت متهمان جاسوسی 

همزمان گزارش شد که با گذشت ماهها از بازداشت چند متهم به جاسوسی در تهران و اصفهان، دادستان کل جمهوری اسلامی گفته که پرونده افراد دستگیر شده مرتبط با جاسوسی، در دادسرای امنیت مطرح است و هنوز به دادگاه انقلاب نیامده است.

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری، دادستان کل جمهوری اسلامی،  طی گفتگویی خبری، درباره وضعیت «رامین کریمیان، رضا هاشمی و الیاس شیخی»، افراد متهم در یک پرونده جاسوسی، بیان کرد: پرونده افراد دستگیر شده فعلا در دادسرای امنیت مطرح است و اظهار نظری در این خصوص نشده است.

وی افزود: پرونده این افراد پس از رسیدگی در داسرای امنیت به دادگاه انقلاب ارسال می‌شود؛ البته تاکنون پرونده به دست ما نرسیده است.

محمد جعفر منتظری، دادستان کل جمهوری اسلامی، تعداد این افراد را سه تن اعلام کرد و بدون اشاره به جزئیات اقدامات آنها گفت که این افراد نسبت به جمع‌آوری اطلاعات مهم و طبقه‌بندی شدۀ کشور در حوزه‌های مختلف و ارسال آن به خارج از کشور اقدام می‌کردند که در فروردین ماه 1396 با هوشیاری و رصد اطلاعاتی یکی از نهادهای امنیتی کشور دستگیر شده‌اند. وی خاطرنشان کرد که حکم این افراد می تواند اشد مجازات باشد.

فعالان حقوق بشری گزارش داده اند که با گذشت چندین ماه از بازداشت متهمان جاسوسی در تهران و اصفهان، خبری از وضعیت و سرنوشت آنان منتشر نشده و پیگیری های خانواده های آنان نتیجه ای در بر نداشته است.

طی هفته های گذشته، برخی مقامات قضایی رژیم ایران از صدور حکم اعدام برای برخی از متهمان پرونده های جاسوسی سال جاری خبر داده اند.

One thought on “مقامات ارشد قضایی ایران خبر دادند؛ صدور حکم اعدام برای دکتر جلالی؛ ارجاع پرونده متهمان به جاسوسی به دادسرای امنیت

  • 05/01/2021 در t 17:02
    Permalink

    Taxi moto line
    128 Rue la Boétie
    75008 Paris
    +33 6 51 612 712  

    Taxi moto paris

    Thanks for sharing your info. I truly appreciate your efforts and I am
    waiting for your next write ups thanks once again.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.