ضرورت محاکمه مقامات ایران به جهت پنهان کاری و نسل کشی در بحران ویروس کرونا

نگارش: “سارا. ث”

 

تحلیل: ضرورت محاکمه مقامات ایران به جهت پنهان کاری و نسل کشی در بحران ویروس کرونا و تحریم شرکت هواپیمایی ماهان ایر (وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)

 چکیده

در اوایل ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ مواردی از ابتلا به ویروس جدید کرونا در چین دیده شد. آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که بیش از ۱۶۰ کشور با ویروس کرونا درگیرشده است. این ویروس از شهری در جنوب شرقی چین منتشر شد و تا کنون قربانیان زیادی را در سراسر جهان داشته است. باید گفت که تنها راه مقابله با ویروس کرونا، آشکار‌سازی و شفافیت است و دولت‌هایی که فعالیت‌هایشان بر مبنای شفافیت است بهتر می‌توانند با این بحران‌ مقابله کنند. ویروس کرونا اولین بار وارد شهر قم مذهبی شد و به سایر شهرهای ایران هم سرایت کرد. در ۱۳ فوریه ۲۰۲۱ وزیر بهداشت از شیوع موج سنگین این ویروس و تلفات و مبتلایان در شهرهای دیگر ایران خبر داد. براساس گزارش‌های رسمی در همان اوایل پیدایش این ویروس تعداد 19 نفر در شهرمذهبی قم در اثر ابتلا به این ویروس جانشان را از دست دادند. هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا که ریشه آن از کشور چین است چطور وارد این شهر مذهبی شده است اما واکنش نظام جمهوری اسلامی از ورود ویروس کرونا به قم جدی گرفنه نشد. آمارها نشان می دهد مسئولان ایرانی از وجود کرونا مطلع بوده‌اند اما به دلایلی، پنهان‌کاری کردند و حتی ایرج ملک‌زاده معاون وزیر بهداشت ایران در یکی از برنامه‌های صداوسیما درباره اطلاع ‌رسانی در مورد شیوع کرونا گفت: فکر می‌کنم قدری تاخیر در اعلام داشته ایم. در همان روزهای اوج شیوع ویروس کرونا، شرکت هواپیمایی ماهان به ۴ نقطه چین از جمله پکن ، شانگ هانگ ،گوانجو و شنزن در طول هفته ۱۴ پرواز به چین انجام می داد و مقامات ایران با آگاهی از شیوع ویروس کرونا این موضوع را جدی نگرفتند و تمرکز خود را برای برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دوم اسفند جهت حضور همگانی مردم شدند و از آنجا که منافع نظام در برگزاری راهپیمایی و انتخابات دولت است، مسئولان جمهوری اسلامی برای سرپوش گذاشتن بر خطر کرونا و بی‌اهمیت نشان دادن آن اعلام کردند که خبر انتشار ویروس کرونا، فریب آمریکا و اسرائیل است تا مانع از شرکت مردم در راهپیمایی و انتخابات همگانی شوند. آیت‌الله خامنه‌ای در این شرایط بحرانی برای نابودی ویروس کرنا به مردم توصیه کرد دعای هفتم صحیفه سجادیه را بخوانند و مراجع تقلید دینی هم از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی به بیماران خواندن زیارت عاشورا و حدیث کسا و سوزاندن عنبرنسا را توصیه کردند و در نهایت حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم در رسانه ملی اعلام کرد که چیزی به نام قرنطینه نداریم و همه در کسب ‌و‌کار و فعالیت خود آزاد هستند. در این مقاله با ذکر دلایل قوی خواهیم گفت که این نوع نسل کشی عمدی، سیاستی بود که آیت الله خامنه‌ای از روز اول با کوچک شمردن بحران کرونا، تلاش کرد تا به این وسیله با بحران عمیق نارضایتی اجتماعی در سالهای  2009 و 2019 مقابله کند و اعتراضات مردمی علیه رژیم را با گسترش ویروس کرونا و کشتار مردم به این روش سرکوب کند. اینک ضروری است که ضمن تحریم شرکت هواپیمایی ماهان که وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است با تشکیل کمیته حقیقت یابی، مقامات ایران به جهت پنهان کاری و نسل کشی و قتل عمدی میلیونها انسان بیگناه در دادگاه های بین المللی تعقیب و محاکه شوند.

مقدمه

پس از شروع کرونا در ایران و آغاز آن در قم، انتظار عمومی در ایران براین بود که شهر قم قرنطینه کامل شود.اما علیرغم اطلاع مجامع بین المللی این شهر قرنطینه نشد و در تصور سنتی شیعه، این مراکز به عنوان نقاطی برای شفا قلمداد می‌شود. حال این سوال مطرح می شود که  به لحاظ علمی و منطقی چگونه مکانی که ادعا می شود محل دفن یک شخصیت مقدس دینی است، می‌تواند عامل ویروس کرونا باشد؟ امروزه روحانیت حکومت را متعلق به خود می‌داند و این موضوع فقه شیعه و توصیه‌های بزرگان فقه را در خصوص شفا زیر سؤال برده است و آمار کشته شدگان هر روز بیشتر شد و آیت الله خامنه ای در ابتدا درباره این ویروس با لحن تحقیرکننده‌ای حرف زد و ورود این ویروس به شهر مذهبی قم را شایعه‌ای برای جلوگیری از برگزار شدن راهپیمایی همگانی 22 بهمن دانست.  با توجه به سایه بدبینی و عدم اطمینانی به دولتمردان ایران که پس از سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران پیش آمده است اکنون ویروس کرونا یک بار دیگر توانایی حکومت ایران در رابطه با مدیریت بحران‌ را زیر سوال برده است و این بحران عامل دیگری برای افزایش نگرانی در میان مردم ایران ایجاد کرده است. در حالی که در کشورهای اروپایی برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا راهکارهایی در نظر گرفتند اما مقام‌های ایرانی با گذشت یک ماه از انتشار کووید‌ 19 و تحمیل هزینه‌های جانی و مالی قابل ‌توجه به جامعه، سرانجام روحانیون به تعطیلی اماکن مذهبی در مشهد، قم و شیراز و حرم آیت الله خمینی رضایت ندادند و تعطیلی اماکن مذهبی با مخالفت صدها نفر روحانی که خود را فرزند انقلاب می‌نامند مواجه شد که این امر در شیوع ویروس کرونا نقش زیادی داشت و دلیل آن بخاطر رونق اقتصادی است که مردم برای گرفتن شفا، وجوهی را به  داخل آرامگاه می اندازند و این پولها بخشی از اعتبار مالی کشور و حقوق روحانیون را تامین می کند.  باید گفت که وجود چنین افرادی در جامعه، نتیجه سوء استفاده از عقاید مذهبی مردم است عقایدی که از آغاز انقلاب اسلامی بر ذهن مردم دیکته کرده اند  و از این رو، هويت‌سازى از باورهاى دينى، تقديس چهره‌هاى مذهبى و باورهای غلطی همچون شفا در مكان‌هاى مقدس و ترویج خرافات و تبلیغ آن جان میلیونها انسان را گرفته است و در عمل ثابت شد که مکانهای مذهبی و آرامگاه آیت الله خمینی در شرایط گسترش بیماری واگیردار نه تنها نجاتبخش نیستند بلکه خطرناک‌ بوده و باعث گسترش بیماری و مرگ می‌شود. آیت الله خامنه ای در روز اول ورود کرونا به ایران با کوچک شمردن کرونا، تلاش کرد تا به این وسیله  بحران عمیق نارضایتی اجتماعی اعتراضات سراسری مردم در سالهای  2009 و 2019 را که علیه رژیم انجام شده بود، با گسترش دادن ویروس کرونا به روش غیر انسانی مردم را سرکوب کند. یکی دیگر از شیوع عمدی ویروس کرونا در ایران ادامه پروازهای هواپیمایی ماهان از تهران به چین و بالعکس بود طبق گزارش شرکت فلایت رادار۲۴ (flightradar24.com)  که پروازهای تجاری جهان را رصد می‌کند تعداد ۶۰ پرواز از تهران به چین و از چین به تهران انجام گرفته و  اطلاعات فرود آنها در سامانه ثبت شده است که این امر حاکی از عمدی بودن انشار ویروس کرونا و قتل میلیونها انسان است.

نتیجه گیری

رژیم جمهوری اسلامی ایران با آگاهی از ورود ویروس کرونا به ایران با اقداماتی از قبیل: شرکت در راهپیمایی 22 بهمن – شرکت در انتخابات ریاست جمهوری – عدم توقف پروازهای چین به ایران و بالعکس  – ترویج و تقویت خرافات و توسل بر شفا در اسلام – عدم تعطیلی مراکز مذهبی – عدم قرنطینه به موقع  – ایجاد ذهنیت غلط مذهبی در افکار عمومی عامل اصلی نسل کشی بوده است و از این رو هويت‌سازى از باورهاى دينى، تقديس چهره‌هاى مذهبى و باورهای غلطی همچون شفا در مكان‌هاى مقدس و ترویج خرافات و تبلیغ آن جان میلیونها انسان را گرفته است و در عمل ثابت شد که مکانهای مذهبی و آرامگاه آیت الله خمینی در شرایط گسترش بیماری واگیردار نه تنها نجات‌بخش نیستند بلکه خطرناک‌ بوده و باعث گسترش بیماری و مرگ  می‌شود. از نگاه دیگر این نوع نسل کشی عمدی سیاستی بود که آیت الله خامنه ای در روز اول ورود کرونا به ایران با کوچک شمردن کرونا، تلاش کرد تا به این وسیله  بحران عمیق نارضایتی اجتماعی اعتراضات سراسری مردم در سالهای  2009 و 2019 را که علیه رژیم انجام شده بود، با گسترش دادن ویروس کرونا به روش غیر انسانی مردم را سرکوب کند.  به جهت عدم شفاف سازی وشیوع عمدی ویروس کرونا در ایران ضروری است مجامع بین المللی شرکت هواپیمایی ماهان ایر را  که وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است تحریم نموده و سپس با تشکیل کمیته حقیقت یابی، مقامات ایران را به جهت پنهان کاری و نسل کشی و قتل عمدی میلیونها انسان بیگناه در دادگاه های بین المللی تعقیب و محاکمه کنند.