فشار وزارت اطلاعات بر شهروندان مسلمان به‌دلیل ارتباط با بهاییان

وزارت اطلاعات در شهر رشت افرادی که با شهروندان بهایی ارتباط دارند را احضار و مورد تهدید قرار می‌دهد.

بنا به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی دو ماه گذشته بیش از ۲۰ شهروند مسلمان رشتی به دلیل ارتباط با خانواده‌های بهایی احضار و مورد تهدید قرار گرفتند.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: «وزارت اطلاعات افراد مسلمانی که به نوعی با شهروندان بهایی ارتباط دارند را به تناوب احضار کرده و مورد بازجویی قرار می‌دهند. این بازجویی‌ها ۵ تا ۷ ساعت به طول می‌انجامد و تا امروز ۳۵ جلسه بازجویی در مورد ۲۰ نفر برگزار شده. این روند از ۲۶ آبان شروع شده و آخرین مورد آن امروز [شنبه] بوده است و باز همین امروز دو نفر دیگر را برای هفته آینده احضار کرده‌اند.»

وی همچنین بیان داشت: «افراد احضار شده مورد توهین و تحقیر و تهدید قرار می‌گیرند و به ایشان گفته می‌شود حق ندارند با بهاییان معاشرت و معامله‌ای داشته باشند. افرادی که بازجویی شده‌اند بین ۲۰ تا ۶۴ سال سن داشته و تنها به دلیل داشتن ارتباط با یکی، دو خانواده بهایی تحت این فشار‌ها قرار گرفته‌اند.»

این منبع افزود: «وزارت اطلاعات در طی بازجویی‌ها سعی داشت از این افراد اعترافات بی‌پایه‌ای مبنی بر فعالیت در جامعه بهایی اخذ کند.»

گفتنی است، در تاریخ ۲۶ آبان ماه سال جاری یک مامور از طرف وزارت اطلاعات به همراه دو نفر از مسئولان دادگاه انقلاب با در دست داشتن یک برگه حکم دست‌نویس بدون مهر اقدام به بازرسی منزل و محل کسب چهار شهروند بهایی در رشت کردند.

3 thoughts on “فشار وزارت اطلاعات بر شهروندان مسلمان به‌دلیل ارتباط با بهاییان

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.