بازداشت و احضار شش فعال مدنی در تهران و کردستان

در ادامه فشارهای امنیتی بر جامعه مدنی در ایران، سه تن از فعالان مدنی و کنشگران جنبش زنان در تهران بازداشت و همزمان سه تن نیز در کردستان به نهادهای امنیتی احضار شدند.

 به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، روز یک‌شنبه ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۳، هشتم مارس ۲۰۱۵، بعد از تجمع گروهی از فعالان مدنی در همراهی با نسرین ستوده در مقابل کانون وکلای دادگستری در تهران، ماموران امنیتی لباس شخصی، آقای فرید صادقی، خانم عاطفه نوید و یک نفر دیگر را در نزدیکی آن محل بازداشت و با خود به محلی نامعلوم منتقل کردند.

 

از ارگان بازداشت کننده و محل نگه‌داری این سه تن هنوز خبری منتشر نشده، اما گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که منزل خانم نوید مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفته است و برخی از وسایل ایشان نیز ضبط شده است. مراجعات خانواده نوید به دادگاه انقلاب و زندان اوین تا کنون نتیجه ای در بر نداشته است.

 

نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشری، از مهر ماه سال جاری، به تحصنی اعتراضی در مقابل کانون وکلای دادگستری دست زده، که با وجود موانع امنیتی و تهدیدات، از سوی فعالان مدنی، سیاسی و کنشگران با همراهی و حمایت مواجه شده است.

 

بر اساس این گزارش، علی حسینی، محمد فرجی و عزت نصری، سە فعال مدنی و از برگزار کنندگان روز جهانی زن در شهر سقز به اداره اطلاعات این شهر احضار و توسط ماموران وزارت اطلاعات تحت بازجویی قرار گرفتند. این احضار و بازجویی در پی برگزاری مراسمی به مناسبت روز جهانی زن که در منزل یکی از فعالان شهر سقز برگزار شد، به وقوع پیوسته است. برگزاری مراسم روز جهانی زن، طی سالهای اخیر در جمهوری اسلامی ممنوع بوده و همواره با خشونت و ممانعت ماموران امنیتی مواجه شده است.

83 thoughts on “بازداشت و احضار شش فعال مدنی در تهران و کردستان

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.