خسرو منصوریان، عضو برجسته نهضت آزادی ایران، زندانی شد

خسرو منصوریان با ابلاغ حکم زندان سال ۱۳۸۰ به زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش میزان خبر، خسرو منصوریان هفته گدشته در پی درخواست برای آزادی وثیقه خود، به اندرزگاه شماره هشت زندان اوین منتقل شد.
این عضو نهضت آزادی ایران سال ۱۳۸۰ در بازداشتهای دسته جمعی اعضای نهضت آزادی و فعالان ملی-مذهبی به اتهام براندازی بازداشت شد و ۱۱ ماه در سلول انفرادی بند ۵۹ سپاه در بازداشت گذراند. دادگاه انقلاب با کنار گذاشتن اتهام براندازی، این فعالان سیاسی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی محاکمه کرد و منصوریان به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد.

 

احکام تجدیدنظر این پرونده هیچ‌گاه ابلاغ نشد و وثیقه‌های آن پرونده همچنان در توقیف قوه قضاییه است که پیش‌تر موجب نگارش نامه اعتراضی از طرف مرحوم دکتراحمدصدرحاج سیدجوادی به رئیس قوه قضاییه درسال ۱۳۸۵ شده بود.
منصوریان کار‌شناس ارشد مددکاری است و بنیانگذار چندین مرکز مددکاری و مردم نهاد به منظور توان بخشی و مقابله با آسیبهای اجتماعی من جمله انجمن حمایت از کودکان آسیب دیده از ایدز، انجمن احیای ارزش‌ها و… بوده و نقش مهمی در پشتیبانی و حمایت از گروه‌های آسیب دیده اجتماعی داشته است. این فعال اجتماعی پیش از انقلاب اجازه دریافت وجوهات شرعی از سوی مرحوم آیت الله طالقانی را کسب کرده بود و در دو سال اول انقلاب سمت معاونت اجتماعی شهرداری تهران را برعهده داشت.

 

در تمام این سال‌ها علی رغم فعالیتهای حرفه‌ای و مفید منصوریان در جریان دو زلزله طبس و بم، به دلیل گرایشات سیاسی وعضویت وی در شورای مرکزی نهضت آزادی، فعالیتهای او همواره از سوی نهادهای امنیتی دچار محدودیت می‌شد و همچنین نهادهای امنیتی با توقیف گذرنامه منصوریان از حضور او در سمینار‌ها و کنفرانسهای بین الملی پیرامون آسیب‌های اجتماعی جلوگیری نمودند.

3 thoughts on “خسرو منصوریان، عضو برجسته نهضت آزادی ایران، زندانی شد

  • 05/01/2021 در t 16:27
    Permalink

    Taxi moto line
    128 Rue la Boétie
    75008 Paris
    +33 6 51 612 712  

    Taxi moto paris

    Hello! This is kind of off topic but I need some advice from an established blog.
    Is it very hard to set up your own blog? I’m not very techincal but
    I can figure things out pretty quick. I’m thinking about making my
    own but I’m not sure where to start. Do you have any points or suggestions?
    Thank you

  • بازپینگ: CI CD

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.