دستگیری و بی خبری از وضعیت ۱۱ نوکیش مسیحی در اصفهان

۱۱ نوکیش مسیحی توسط ماموران امنیتی در اصفهان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

در ادامه تداوم نقض حقوق اقلیت های مذهبی توسط جمهوری اسلامی در ایران، روز جمعه ۲۲ مرداد ماه یازده تن از اعضای یک کلیسای خانگی که در شهر اصفهان سکونت داشتند توسط ماموران امنیتی دستگیر شده و به مکانی نامعلوم انتقال یافتند که پس از گذشت چند روز از دستگیری ایشان، همچنان خبری از آنها در دست نمی باشد.

بر اساس گزارش فعالان حقوق بشر به نقل از شاهدان عینی، “ماموران امنیتی مذکور که مسلح بودند، افراد بازداشت شده را همراه با تعدادی از وسایل آنها از جمله کتاب، جزوه و ادوات دریافت ماهواره که از ایشان ضبط نمودند، به وسیله خودروهای ون، با خود به مکانی نامعلوم انتقال داده اند.

مسیحیان در اصفهان

اسامی این نوکیشان مسیحی که جهت انجام یک مراسم پرستشی در کلیسا جمع شده و به همین سبب مورد بازداشت قرار گرفته اند، بدین شرح می باشد: “محمد الیاسی، محسن خوبیاری، ادموند خاچاطوریان، محمد ملک خطایی، سمانه شهبازی فر، آرش قدسی، فاطمه امینی، مریم ذنوبی، امین آهنین، حامد سپیدکار و یک تن دیگر که هویت وی احراز نشده است.

از سرنوشت و محل نگهداری بازداشت شدگان خبری منتشر نشده و پیگیری خانواده های آنان در مقابل نیروی انتظامی و همچنین دادگاه انقلاب اصفهان نتیجه ای نداشته است.

طی سالهای اخیر و به ویژه پس از هشدار رهبر جمهوری اسلامی و برخی مراجع شیعه، فشار بر نوکشان مسیحی در ایران افزایش یافته یافته و هم اکنون ده‌ها نوکیش و ایماندار مسیحی، در زندان‌ها و بازداشتگاههای جمهوری اسلامی به سر می‌برند. همچنین چاپ و توزیع کتاب مقدس مسیحیان به زبان فارسی ممنوع بوده و کلیسا‌های پروتستان تعطیل شده اند و از مراسم کلیسایی آنها جلوگیری به عمل می آید.

وزارت خارجه آمریکا هفته قبل در گزارش سالانه خود پیرامون آزادی ادیان در جهان، با رویکرد به وضعیت ایران اعلام کرد که تا پایان سال گذشته میلادی ۳۸۰ زندانی عقیدتی در زندان‌های ایران بوده‌اند که تنها به دلیل عضویت‌شان در گروه‌های اقلیت دینی و یا فعالیت‌های دینی بازداشت شده‌اند. در میان آنها ۲۵۰ سنی، ۸۲ بهایی، ۲۶ نوکیش مسیحی، ۱۶ سنی صوفی، ۱۰ نفر اهل حق یا یارسانی، سه نوکیش سنی مذهب که از شیعه به سنی گرویده‌اند و دو زرتشتی وجود داشتند.

بر اساس این گزارش، مسیحیان به ویژه پروتستان‌ها و کسانی که از اسلام به مسیحیت گرویده‌اند و مناسک مذهبی را علنی انجام می‌دهند در سطوح مختلف مورد اذیت و آزار و تعقیب قرار می‌گیرند.

537 thoughts on “دستگیری و بی خبری از وضعیت ۱۱ نوکیش مسیحی در اصفهان

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.