تفتیش منزل ۸ نوکیش مسیحی، پلمب ۳ مغازه و بازداشت ۴ تن در کرج

براساس گزارش‌ها، در آستانه سال میلادی جدید، چهار نوکیش مسیحی در شهرستان کرج در استان البرز بازداشت شده‌اند.

کیارش عالی‌پور، سخنگوی «سازمان ماده ۱۸ در زمینه دفاع از حقوق مسیحیان ایران»، به رادیو آزادی گفت این چهار نوکیش مسیحی در آستانه کریسمس و در استان البرز بازداشت شده‌اند.

به گفته آقای عالی‌پور، بازداشت‌شدگان، میلاد گودرزی، امین خاکی، علیرضا نورمحمدی و شهاب‌الدین شاهی نام دارند.

karaj_4_chrstian-mohabatnews

در همین حال وب‌سایت «محبت‌نیوز» که اخبار مسیحیان در ایران را بازتاب می‌دهد، خبر داد که این افراد روز سه‌شنبه هفته گذشته در کرج بازداشت شده‌اند.

بر پایه این گزارش، نیروهای امنیتی به شش خانه مراجعه و در دو خانه که «به عنوان کلیسای خانگی جلساتی در حال برگزاری بود» این چهار نفر را بازداشت کردند.

به گفته این وب‌سایت، نیروهای امنیتی همچنین به مغازه دو نفر از این افراد مراجعه و ضمن ضبط کردن «کیف و کفش» موجود در یکی از مغازه‌ها، آنها را پلمب کردند.

علت پلمب شدن این مغازه‌ها «تداخل صنفی و گران‌فروشی عنوان شده و در یکی از آنان یک جلد انجیل و لپ‌تاپ نیز مصادره شده‌است».

یکی از این مغازه‌ها در فردیس کرج متعلق به میلاد گودرزی، یکی از بازداشت‌شدگان است.

خبرگزاری دولتی ایرنا روز سه‌شنبه، ۲۲ آذر، به نقل از «یک منبع آگاه» اعلام کرده بود که «عناصر یکی از فرقه‌های انحرافی مسیحیت که مشغول تبلیغ این فرقه و فعالیت برای اخلال در نظام اقتصادی و بازار بودند، دستگیر شدند».

این خبرگزاری در حالی اتهامات «اخلال در نظام اقتصادی و بازار» را دربارهٔ این افراد مطرح کرده که به جزئیات اقدامات آنان اشاره‌ای نکرده و دلیل مطرح شدن این اتهامات مشخص نیست.

امین خاکی، یکی از چهار فرد بازداشت شده، در سال ۹۲ نیز به همراه شش تن از دیگر هم‌فکرانش بازداشت شده و به تازگی پس از سپری کردن دوره محکومیت خود از زندان اهواز آزاد شده بود.

در سال‌های گذشته نیز در آستانه کریسمس و جشن‌های مربوط به زادروز پیامبر مسیحیان، گزارش‌هایی دربارهٔ بازداشت مسیحیان و نوکیشان در ایران منتشر شده‌است.

در همین حال در بهار و تابستان، ۱۱ نوکیش مسیحی و یک کشیش آشوری در ایران، جمعاً به ۱۲۵ سال زندان محکوم شدند.

قاضی ماشاءالله احمدزاده، رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، سوم تیرماه برای یوسف ندرخانی، محمد رضا امیدی، محمد علی مسیب‌زاده و زمان فدایی، حکم ۱۰ سال زندان صادر کرده بود.

در خردادماه نیز کشیش ویکتور بت‌تمرز، هادی عسگری، فلاح محمدی هر کدام به ۱۰ سال زندان و امین افشار نادری دیگر نوکیش مسیحی نیز به ۱۵ سال زندان محکوم شدند.

ناصر نورد گل‌تپه، دیگر نوکیش مسیحی نیز به همراه سه مسیحی تبعه جمهوری آذربایجان، به اتهامی مشابه، هر کدام به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

2 thoughts on “تفتیش منزل ۸ نوکیش مسیحی، پلمب ۳ مغازه و بازداشت ۴ تن در کرج

  • 05/01/2021 در t 16:13
    Permalink

    Taxi moto line
    128 Rue la Boétie
    75008 Paris
    +33 6 51 612 712  

    Taxi moto paris

    I think the admin of this website is genuinely working hard in support of his website, since here every data is quality based material.

  • بازپینگ: CICD

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.