دستکم ۳ تجمع اعتراضی برگزار شد

طی روز گذشته و امروز شنبه ۳ آبان، تعدادی از معلمان طرح خرید خدمات آموزشی و حمایتی یزد در مقابل استانداری این استان، گروهی از دامداران شهرستان کلات در مقابل اداره جهاد کشاورزی این شهرستان و جمعی از زعفرانکاران شهرستان کدکن در مقابل بازار گل این شهرستان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایرنا، امروز شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹، تعدادی از معلمان طرح خرید خدمات آموزشی و حمایتی یزد در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی و عدم تبدیل وضعیت شغلی خود در مقابل استانداری این استان دست به تجمع زدند.

از جمله دلایل تجمع این معلمان نداشتن امنیت شغلی، مشکل بیمه، عدم تبدیل وضعیت و پرداخت نشدن معوقات آنها عنوان شده است.

تجمع دامداران کلات

به گزارش ایرنا، امروز شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹، گروهی از دامداران شهرستان کلات با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل اداره جهاد کشاورزی این شهرستان خواستار توجه به تنگناهای ناشی از کمبود و گرانی نهاده‌های دامی، به ویژه جو برای دامپروری، شدند.

 یکی از این دامداران گفت: “در حال حاضر در این شهرستان جو بسیار کمیاب است و میزانی که توزیع می شود نیز بسیار گران است”.

وی افزود: “هم اکنون فروشندگان در این شهرستان خوراک جو دام را با نرخ دلخواه و کیفیت نامناسب عرضه می‌کنند که دلیل آن نیز عدم توزیع این نهاده توسط جهاد کشاورزی است اگر جهاد به اندازه کافی نهاده‌ توزیع می‌کرد قیمتها این قدر بالا نمی رفت”.

او ضمن انتقاد از کمبود نظارت بر بازار فروش نهاده‌های دامی، نبود نظارت را عامل کمبود شدید جو و به تبع آن رشد قیمت این نهاده در کلات دانست.

فرماندار کلات نیز ضمن تایید مطالبات دامداران این شهرستان در خصوص کمبود جو عنوان کرد: “البته علاوه بر اینها دامداران کلاتی نسبت به توزیع جو در این شهرستان به شکل کنستانتره نیز معترض بودند و می خواستند این نهاده به شکل جو توزیع شود”.

مهدی ناصری افزود: “باید توجه داشت شغل اصلی مردم کلات دامداری است و درآمد اصلی مردم در این شهرستان از دامپروری تامین می شود و مانند دیگر شهرستانها دامپروری یک شغل فرعی نیست لذا تغییر قیمت و یا کمبود نهاده های دامی به شدت زندگی و اقتصاد خانواده های کلاتی را تحت تاثیر قرار می دهد”.

تجمع زعفرانکاران کدکن

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، دیروز جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹، جمعی از زعفرانکاران شهرستان کدکن با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل بازار گل این شهرستان، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این تجمع کنندگان دلیل تجمع خود را اعتراض به کاهش شدید قیمت گل زعفران و عدم خرید این محصول به قیمت مناسب، عنوان کردند.