انتقال دو عضو کانون معلمان کردستان به اوین

شعبان محمدی، فعال صنفی معلمان طی یک تماس تلفنی از انتقال خود و مسعود نیکخواه به زندان اوین خبر داده است. این فعالین صنفی اردیبهشت‌ماه امسال همراه با اسکندر لطفی بازداشت و به بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بودند.

به گزارش خبرگزاری «هرانا»، شامگاه شنبه ۱۴ خردادماه ۱۴۰۱، شعبان محمدی، فعال صنفی معلمان طی یک تماس تلفنی از انتقال خود و مسعود نیکخواه به زندان اوین خبر داد.

به گفته یک منبع مطلع این تماس تلفنی با دخالت نیروهای امنیتی نیمه تمام مانده و اجازه گفتن بند محل نگهداری به او داده نشده است.

این شهروندان در تاریخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه امسال به همراه اسکندر لطفی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج منتقل شدند. آنها از زمان دستگیری دست به اعتصاب غذا زدند. مسعود نیکخواه در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با تودیع قرار کفالت از زندان مریوان آزاد شده و یک روز بعد مجددا بازداشت شد.

هرانا در تاریخ ۳ خرداد ماه امسال، طی گزارشی به شرح تداوم بازداشت و بلاتکلیفی این فعالین صنفی معلمان در بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج پرداخته بود.

همچنین چندی پیش از این تلویزیون دولتی ایران با انتشار گزارشی بازداشت دو تبعه فرانسوی را به تجمعات اعتراضی اخیر معلمان در کشور نسبت داده و اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه، شعبان محمدی و رسول بداغی، از فعالین صنفی معلمان را با این دو نفر مرتبط دانسته بود. گزارشی که با واکنش فعالین صنفی معلمان و انتشار چندین بیانیه از سوی آنان در محکومیت این اقدام مواجه شد.

اسکندر لطفی، فعال صنفی معلمان و بازرس شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

همچنین شعبان محمدی عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان (مریوان) در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

آقای محمدی پیشتر در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد. وی پس از چندی از بازداشتگاه اداره اطلاعات مریوان به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج و نهایتا مورخ ۳ اسفندماه ۱۴۰۰، به زندان مریوان منتقل شده بود.