دو فعال عرب ایرانی در خوزستان دستگیر شده‌اند

فعالان حقوق بشر ایرانی می‌گویند دو فعال عرب ایرانی به نام‌های رضا کعبی و علی جلالی در خوزستان دستگیر شده‌اند. یکی از بستگان آقای کعبی بازداشت او را تایید کرده است.

بنا به گزارش‌ها ماموران وزارت اطلاعات این دو نفر را در روزهای ۲۸ و ۳۱ اردیبهشت بازداشت کرده‌اند. یک هفته پیش گزارش شد که مجید آلبوعبادی، از فعالان ماهشهری، بازداشت شده است.

سایت حقوق بشری هرانا نوشت ماموران ستاد خبری وزارت اطلاعاتی در مراجعه بستگان آقای آلبوعبادی از محل نگهداری او اظهار بی اطلاعی کرده‌اند.

هفته گذشته همچنین گزارش شد که زکیه حر نیسی، یک فعال محیط زیست و از معترضان به انتقال آب کارون بازداشت شده است، هرچند خبرگزاری رسمی ایرنا از قول خانم حر نیسی این خبر را تکذیب کرد.

سایت‌های فعالان ایرانی نوشتند که خانواده خانم حر نیسی برای تکذیب بازداشت او تحت فشار بودند.

‘وخامت حال جعفر عظیم زاده در اعتصاب غذا’

خبرگزاری ایلنا از قول اکرم رحیمی دانالویی، همسر جعفر عظیم‌زاده، نوشته است که حال آقای عظیم‌زاده پس از نزدیک به یک ماه اعتصاب غذا وخیم شده است.

خانم رحیمی به ایلنا گفته است: “در روزهای گذشته شرایط جسمی جعفر عظیم‌زاده تحت تاثیر عوارض ناشی از اعتصاب غذا بدتر شده است به طوری که وی در روز اول خردادماه برای مدتی کوتاه به بیمارستانی در بیرون زندان اعزام شده بود.”

52 thoughts on “دو فعال عرب ایرانی در خوزستان دستگیر شده‌اند

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.